Wednesday, January 4, 2012

Program zilnic de alimentatie in sarcina

Mic dejun - cereale cu lapte (fulgi de porumb, ovaz, hrisca, gris, orez)

Gustare intre mic dejun si pranz - salata de legume proaspete (salata verde, ardei, castravete, rosii, ceapa verde) cu bucati de telemea si doua felii de paine prajita cu unt (alternati paine alba cu integrala si neagra) sau vara se poate manca telemea cu rosii, puteti adauga la meniu si un ou fiert tare la 2-3 zile.

Pranz - o supa sau o ciorba cu pesmeti

Dupa masa de pranz se iau si multivitaminele de sarcina (+ fier din luna 5)

Intre mese - gustare din fructe: 1 mar + 1 portocala / 1 banana, sau fructe de sezon

Cina - la alegere: peste, pui sau vita cu garnitura (cartofi, orez, fasole, spanac, linte), puteti consuma si porc dar mai rar

Inainte de somn - un iaurt sau un pahar cu lapte batut

Pe parcursul zilei obligatoriu:
2 litri de lichide pe zi (1,5 l apa + 0,5 l alte lichide – lapte, ciorba, suc natural)
Cel putin 2 fructe pe zi
3 tipuri de lactate pe zi (de ex. un pahar cu lapte, 50g telemea si 1 iaurt mic)
Intre mese se pot consuma nuci, arahide, caju, seminte, fructe uscate (contin fier)
Exclus – cafea, alcool
Evitati dulciurile, mezelurile, sucurile din comert, mancarea dubioasa.

Se recomanda 1 jumatate de ora de plimbare zilnic (daca lucrati alegeti o portiune de drum sa mergeti pe jos) si 20 minute de exercitii pt gravide (se pot face si seara inainte de somn, cand stati la TV).

Urmand acest program zilnic veti avea siguranta ca bebelusul dvs. are acces la toate vitaminele si mineralele necesare dezvoltarii normale iar dvs. o alimentatie echilibrata si un regim organizat care va va feri de constipatie, carcei, amorteala bratelor, dureri de spate. De asemenea, nu va veti ingrasa mai mult decat trebuie.
Formula magica este deci miscare + aer + apa + hrana sanatoasa.

Sugestii:
- Inlocuiti pe cat posibil sucurile cu apa, dar aveti grija sa aiba o sursa sigura
- Nu mancati fructe chiar inainte de somn pt ca pot cauza balonare si indigestie in timpul noptii
- Variati fructele la cateva zile
- Iarna e mai greu cu salatele, fiind putine legume romanesti pe piata, va sugerez salata de morcovi + telina rase cu o lingura de smantana sau salata de ridiche
- Seara dupa dus nu uitati sa va masati pe burtica, sani si coapse cu ulei de migdale sau ulei de masline pentru a hidrata pielea si a preveni vergeturile.

1 comments:

Stela Gheorghe said...

Pt exercitii gravide accesati linkul: http://www.youtube.com/watch?v=2qo_nCKpTcM&feature=related

Nu sunt grele si se pot face acasa in orice spatiu oricat de mic.

Post a Comment